Saturday 6 August 2016

Filled Under:

'Memang sah kereta saya'...bahaya JUGAK KALAU PAKAI KERETA KERETA MEWAH NI....sampai JADI MACAM ni...



Kuala Lumpur: “Ini kereta sah milik saya yang pernah hilang Mac tahun lalu di Ampang. Selepas hampir setahun, saya dapati ada individu mengiklankannya di laman web jual beli kereta sambung bayar,” kata usahawan Khairul Nizam Mohammad, 38.
Menurutnya, susulan itu dia mengarahkan beberapa rakan untuk mengambil semula kereta berkenaan sebelum tampil membuat laporan di Balai Polis Ampang jam 1.27 pagi kelmarin berhubung penemuan itu.
“Saya difahamkan, kereta saya dicuri oleh satu sindiket sebelum dijual kepada individu tertentu. Saya ada bukti geran kereta ini milik saya yang sah dibeli pada 2011 yang ketika itu catnya berwarna putih.
“Saya mengetahui kereta itu dijual oleh ejen di Internet dengan perlu membuat bayaran deposit sebanyak RM95,000. Saya kemudian menghubungi wakil ejen itu untuk mengadakan pertemuan sebelum meminta dua rakan menjadi wakil untuk mengambil kenderaan itu dan diserahkan kepada saya dengan selamat,” katanya, semalam.
Kelmarin, Harian Metro melaporkan dua lelaki melarikan sebuah kenderaan mewah model BMW X6 berwarna merah jambu ketika mengadakan temujanji di Sri Rampai, Setapak jam 12.45 tengah hari, Selasa lalu.
Sumber dilaporkan berkata, dua lelaki menaiki motosikal muncul dan mendakwa mereka hadir sebagai wakil kepada seorang individu bergelar Datuk.
Katanya, sebaik tiba di hadapan sebuah kedai di Setapak, seorang lelaki itu melakukan pandu uji terhadap BMW X6 itu sambil ditemani seorang ejen wanita.
Menurutnya, selepas membuat satu pusingan, lelaki itu mengarahkan wanita keluar dari kenderaan sebelum rakannya mengambil alih tempat duduk.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Asisten Komisioner Hamzah Alias ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung penemuan semula kenderaan lelaki berkenaan.
“Lelaki berkenaan menunjukkan semua bukti termasuk geran kereta mewah BMW X6 itu adalah miliknya yang sah yang pernah dilaporkan hilang sebelum ini,” katanya.